torsdag 8. april 2010

Pølser til overs!

I går hadde jeg litt mange pølser til overs og viste ikke helt hva jeg skulle gjøre med de, så jeg prøvde noe nytt.
Inne bakte pølser;)
Passer veldig fint å ha i frysen å ta opp når du skal ha en kjapp middag, eller varme i mikroen (kan i følge noen være farlig;P) til lunch.


Oppskriften:

3.5 dl siktet spelt mel
1 dl sammalt spelt mel
1.5 dl melk (jeg brukte havremelk)
2 ts bakepulver
1/2 ts salt

Kjevl deigen utover og kutt den i strimler som du ruller rudnt pølsene.
Stekes på 225 grader i 10-15 min.
For de som tåler ost kan dette være godt å ha inni med pølsene:)


Makaroniform med pølser:)


Oppskriften:


Smør en ildfast form.
 Legg i:
300 gr. kjøttpølser skåret i skiver,
5 dl. kokt makaroni
1 liten purreløk i ringer
1 rød paprika i terninger (kan tas bort)
1 boks mais

Visp sammen:
4 egg
4 dl. melk
1 ts. salt
1/ ts. pepper






Tilberedning
Hell blandingen over ingrediensene i formen.
Strø over litt reven ost hvis man ønsker det.
Steketid: 225 grader, ca. 30 minutter, nederste rille.
Serveres med for eksempel brød og salat.




2 kommentarer:

  1. Du e flinke kjære søster :) Såg godt ut spesielt den pølseforma, bara synd me har ein som ikkje tåle egg! Men det gjekk greit å bruka ris eller havremelk i den?

    SvarSlett
  2. Ja den va kje så galen;) hehe det funka med havremelk, men eg følte at konsistensen ble litt rar så eg trur nok at det funke best me vanlige melk, men fult mulig etanes med havremelk;) hehe

    SvarSlett