mandag 25. oktober 2010

HØSTFERIE ("skrive uke") HJEMME!!

Hjem kjære hjem!
Fine flotte vindstille Jæren tok godt i mot meg da eg kom. Denne gangen var det desverre ikke "hevdaloktå", som ønsket meg velkomme, men det var vinden!
Det var virkelig Høst feire på sitt beste, med regen og storm de første dagene. Fantastisk å legge seg om kvelden å høre vinden ule, vugge meg i søvn.

Det som var litt verre var at våre kjære bekk, ble helt over svømt og landskapet forandret seg helt. Som min kloke lillebror sa det " Dette er jo erosjon og forvitring, akkorat sånn osm vi lærer på skolen!" Fantastisk!!!  ( jeg vet ikke ne gang hva de ordene betyr ;))

Broren min er ikke bære klok, han er også tøff!
Så jeg benyttet meg av muligheten til å stikke litt...
Alle stilte frivillig opp, noen en gang og andre flere.
 Jeg var inponert!


Jæren har masse å by på, og en etter middags tur i strandkanten med godt selskap er ikke til å forakte!



Skulle nesten tro det var Odd Dubland som har vært ute med penselen!

"Eg vil heim og gå en lange tur på Jæren
gå langs steingard, finna fram i mark og hei
Der er ingen ting eg heller ville gjer enn
det å rusla slik på barndoms sti og vei...
Øve lyng - hei øve mark og mo og myra
og langs strendene med rullestein og sand.
Kjenna vinden, kjenna regnet, kjenna solå
høyra havet  der som bølgjer slår mot strand"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar